Hon som...

  
Idag är det en vecka kvar till jag ska genomför mitt livs svårste beslut.
Om en vecka kommer jag att skiljas ifrån min bästa vän.
Hon som för 4 år sedan tog mitt hjärta med storm.
Hon som har torkat mina tårar och fått mig att le när jag varit ledsen.
Hon som har lyst upp min tillvaro när allt har varit grått.
Hon som gett mig kärlek när jag inte har förtjänat det.
Hon som alltid finns vid min sida.
 
Jag kommer att sakna dig, mattes lilla hjärta!
Min fina, goa, underbara, snälla lilla hårboll.
Det skär i mitt hjärta när du lider och det är svårt att inte vara egoistisk.
Jag kommer aldrig att glömma dig och den tid vi fick tillsammans.
Du kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta.
     
  
    
 
  
  
   
 
 
  
 
 
   
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
Just this side of Heaven is a place called Rainbow Bridge.
   

When an animal dies that has been especially close to someone here, that pet goes to Rainbow Bridge. There are meadows and hills for all our special friends so they can run and play together. There is plenty of food, water and sunshine, and our friends are warm and comfortable. All the animals who had been ill and old are restored to health and vigor. Those who are hurt or maimed are made whole and strong again, just as we remember them in our dreams of days and times gone by.

  

The animals are happy and content, except for one small thing; they miss someone very special to them, who had to be left behind. They all run and play together, but the day comes when one suddenly stops and looks into the distance. The bright eyes are intent; the eager body quivers.

  

Suddenly he begins to break away from the group, flying over the green grass, his legs carrying him faster and faster. YOU have been spotted and when you and your special friend finally meet, you cling together in joyous reunion, never to be parted again. The happy kisses rain upon your face. Your hands again caress the beloved head, and you look once more into the trusting eyes of your pet, so long gone from your life but never absent from your heart.

  

Then you cross Rainbow Bridge together....

  

~Paul C. Dahm~
 
 
 
 
 


Kommentarer
camilla

Kram<3

Svar: Kram <3
Jessica

2012-10-25 @ 15:41:58
Malin

Hej Jessica
Vad otroligt tråkigt att läsa det du skrev om Tindra, varför ska du ta bort henne? Fint skrivet och mitt i prick, Juno är vekligen min bästa av vänner och jag får ont i magen när jag tänker på att du måste ta bort din:(!
Tänker på dig och hoppas att det kommer att bli bättre för dig snart!
Kramar

Svar: Hej Malin!Kul att se att du läser min blogg.
Tindra har en medfödd hudsjukdom som gör att huden växer för fort. Samt är hon extremt lättstressad, får lätt och ofta PANIKrädsla. Vi har till och från under detta år gett henne både kortison och lugnande som har dämpat både kliandet, hud- och håravfall samt panikattackerna. När vi nu startade den tredje kuren kortison så hjälper det inte längre och hon fäller mer än någonsin. Det har spridit sig och områdena med problemen har blivit större. Dessutom fungerar inte den "lugnande" medicinen heller :( Vi har tagit alla prover som det kan tänkas vara och inte vara, men ingenting visar på något. Så vi har beslutat att hon inte ska behöva lida nå mer... Men det är ett sjukt svårt beslut att ta, hon är ju inte ens gammal. MEN man får inte vara egoistisk i en sån här fråga. Det är bara att bita ihop så gott det går.
Hoppas allt är bra med dig och Juno.
Kram
Jessica

2012-10-25 @ 16:39:15
Nina

Åh fy vad jag lider med dig! Ett så fruktansvärt beslut att behöva ta. Fina lilla Tindra!

Många styrkekramar!



Svar: Tack! <3 Kram
Jessica

2012-10-25 @ 16:43:28
Johanna

Usch och fy!! Jag beklagar verkligen. :( Det är verkligen ett jättetufft beslut.
STOR KRAM till dig. <3

Svar: Tack! Kram
Jessica

2012-10-28 @ 19:34:07
URL: http://jordi.blogg.se
Fia

Fy vad sorgligt Jessica :( Så svårt att behöva ta ett sånt beslut.. Kram!!

Svar: Mm det är riktigt svårt faktiskt. Kram
Jessica

2012-10-30 @ 19:35:00
URL: http://airyfairy.blogg.se/
Malin

Tack för att du svarade, jag anade vad det var då du berättat om det tidigare. Hoppas att allt gick bra och jag tänker på dig!
Många kramar

2012-11-02 @ 12:02:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0