Som en prick i universum.


Detta blir min sista uppdatering innan operationen. Operationen som höll på att bli inställd i sista sekund. Min läkare tyckte att det var synd att behöva förstöra en sådan pass fin och ung lins. Efter denna operation är risken oerhört stor att jag får gråstarr, vilket innebär att jag inom en snar framtid kommer att måsta byta ut min lins till en i plast. Men tydligen togs inte allt bort vid förra operationen så vi kom fram till att det är min sista chans att ögat ska "lugna ner sig". Dessutom har han tänkt fylla på med så mycket laser som det bara går ute i kanterna (gör väldigt ont att göra det i vaket tillstånd).

Då det var en månad sedan jag träffade en narkosläkare senast och med tanke på mitt tillstånd de senaste veckorna så fick jag träffa en på nytt idag. I väntrummet fastnade jag i en dokumentär som gick på tvn (ni som känner mig vet att jag kan fastna framför tvn ganska lätt). Tid och rum försvann. Plötsligt blir jag avbruten av narkosläkaren som ber mig följa med in på ett rum. Ganska fort konstaterar han att jag är stressad, det känns i hela rummet sa han. Du smittar av dig stress. Jag kunde snabbt konstatera att han skulle passa bra som psykolog istället för narkosläkare. Hur som så rekommenderade han mig att ta lugnande innan operationen just för att jag var så stressad.

På vägen tillbaka till hotellet fick jag en aha-upplevelse. Allting runt omkring mig stannade upp och jag kände blodet i mina ådror pulsera. Jag såg mig själv som en liten prick i universum. Och jag kände mig plötsligt ensam. Ensam om att förstå det jag känner, det jag inte kan beskriva med ord. Det var en häftig men samtidigt skrämmande känsla.

Nu ska jag ta och slå igång en film, ta bort nagellack och börja förbereda mig inför operationen imorgon bitti. Jag är först på tur så jag ska vara på avdelningen redan kl 07:00. Förhoppningsvis är jag pigg och vaken igen vid lunch. En uppdatering kommer så fort jag orkar. Ha en fortsatt trevlig kväll allesammans.

Puss & kram från lilla mig!



Kommentarer
Marie

Lycka till imorgon!

Det var trevligt att ses idag, hör av dig om du behöver mer sällskap sedan!

2012-10-16 @ 20:08:35
Pia

Oj älskade lilla gumman, du är inte ensam...i morgon finns du i våra tankar. Massor av kramar // Pia

2012-10-16 @ 20:29:43
Susanne

Kram och godnatt hjärtat. Väntar på att du hör utav dig i morgon :)

2012-10-16 @ 20:56:03
URL: http://jessicahelenas.blogg.se
Moster

Kram lilla gumman:)

2012-10-16 @ 21:35:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0