Julstök Och En Massa Bök.

Dock är det inte lika trevligt som det låter. Känns som att jag slits åt olika håll hela tiden. Vart tog min trygga vardag vägen? Alltid är det nått och just nu känns det inte som att jag kan njuta av att det är vinter, snö och snart jul. Är så mycket annat som jag ska hinna med innan jul. Sen blir man ju stressad av att jag inte hunnit med att typ baka pepparkakor och pepparkakshus, hängt upp julkransen på dörren osv.

För ungefär en vecka sen kom min granne över aspackad och dumpade sin hund här. Hon tyckte att den var äcklig och falsk. Hon ville att jag skulle sälja den åt henne. Hon skulle ha 6000kr för den, men jag försökte förklara för henne så många gånger att hon inte kommer få det så här nu innan jul. Att hon ska vara glad om vi kan hitta någon som kan ta hunden överhuvudtaget just nu. Men den enda hon kunde tänka sig att ge bort hunden till va oss..

Hm.. Jag orkar inte med en valp på 3,5 månad just nu. Jag vill tyvärr inte ha en sån hund. Hur som, efter att varit i kontakt med alla tänkbara myndigheter (som inte kunde hjälpa mig) och vi hade haft hunden i cirka 5 dagar så var jag tvungen och bråka med mitt samvete och lämna tillbaka den till henne.

Imorse efter att jag varit ute på promenad med Tindra i över en halv timme så kommer hon över och frågar om jag kan gå med hennes hund också. Stackarn... Jag blev tvungen att säga nej, jag vet att jag kommer falla för denna hund om jag har honom för mycket, men det är ju inge bra att ha en tik och en hane om man inte vill ha valpar :p

Förövrigt la min bil av igår så jag ber verkligen till gudarna att jag får igång den idag! Måste uträtta en massa ärenden ikväll. David ska ut ikväll så jag tänkte passa på att åka till mamma och slå in hans julklappar, sen måste jag hämta ut några julklappar som jag beställt osv. Imorgon är det dags för min sista behandling på vänster ögat, än ha det inte blivit bättre så varför skulle det bli det nu?! Aja bara och vänta och se men jag känner mig ganska övertygad om att det kommer att bli en sväng upp till Umeå för operation inom en snar framtid...

Sen va det ju alla födelsedagar hit och dit också.. Pappa fyllde den 3 december - honom har jag varke köpt present till eller firat än.. Detsamma gäller för min syster som fyllde den 7 december.. Shit, shit, shit när ska jag hinna med allt?! Ska även på två visningar på lägenheter den här veckan.. Måste hitta boende snart då jag ha sagt upp min lägenhet :p Får inte glömma att ringa banken heller.. MÅSTE HINNA MED........................

Men först ska jag busa med min underbaraste så att jag blir på lite bättre humör. Älskar dig, du är min skatt som förgyller min vardag och du kan alltid få mig på bra humör <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0