Det Spökar I Min Källare.

Häromdagen när jag var nere i tvättstugan, vek tvätt och väntade på att maskinen skulle bli klar så att jag kunde börja hänga tvätten så hände det jag så länge ha varit rädd för. Plötsligt så står det en skuggig figur i dörröppningen, hjärtat börjar att slå väldigt fort och jag är övertygad om att jag håller på att få en hjärtattack. Jag vänder mig om mot dörröppningen och denna skuggiga figur står fortfarande kvar, det tar mig säkert två sekunder innan kroppen och hjärnan reagerar (jag stod som förstelnad) och sen går det upp för mig att det är min granne som smugit sig ner i källaren och in i tvättstugan utan att jag märkt det.

Men vad är det för fel på henne, bara stå där i dörröppningen och vänta på att jag ska upptäcka henne. Jag menar man kan väl åtminstone säga hej när man kommer ner så jag slipper dö av en hjärtinfarkt?! Jag har alltid trott att det spökar i min källare och inte gör det väl saken bättre att jag varje morgon efter att ha kollat på nyheterna tittar på "Det okända". 

Idag blir det storstädning här hemma, tänkte få ha en städad och fin lägenhet nu i helgen då jag är ledig =) Jag har nyss plockstädat och diskat, nu ska jag ta och dammsuga och skura golvet, sen är det typ bara toan och att bädda sängen kvar. Men måste även åka med sopsorteringen samt tanka bilen, men det kan jag ta i samma veva som vi ska på lägenhetsvisning kl 14 =D 

Trevlig helg!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0