Tur I Spel Eller Tur I Kärlek?!

Man brukar alltid säga att man antingen har tur i spel eller kärlek. Men jag tror inte riktigt på det där. Jag tror att tur och otur går hand i hand. Att man måste ha otur för att få uppleva tur och tvärtom. Ta som igår t.ex. först fick jag reda på att jag hade klarat tentan (tur1) sedan fick jag veta att vi hade fått ett bra betyg på vår gruppuppgift (tur2). Sedan var det dags för en omvändning...

Otur1: Min lillebror ha haft ont i sin handled sedan i somras och man har inte vetat vad felet varit trots att han varit in och ut på röntgen flera gånger. Igår kom beskedet som inte var något vidare. Han har tydligen en väldigt ovanlig sjukdom som 2 på 100 000 drabbas av. Men till saken hör att det bara är äldre (gamla) som drabbas. Så vad kan då vara oddsen på att han (16 år) skulle få den? 1 på miljonen?!

Det dröjde typ endast 30 min innan nästa kom. Otur2 var att banken vägrade ge oss något lånelöfte. Tycker att det är så sjuka regler = min inkomst räknas inte! Gaaah!! Jag menar jag har en fast inkomst på ca 8150kr varje månad som inte får räknas som en inkomst, sjukt! Men men.. Man får aldrig ge upp hoppet, så vi vände oss till en annan bank...

Idag ringde D och berättade att denna bank inte alls såg några problem med att låna ut pengar till oss. Jag har ju bara 6,5 månad kvar att plugga och sen kommer ju min inkomst att ändras drastiskt menade dom. Tack du gulliga människa som såg på saken precis som oss - jag är dig evigt tacksam! Nu ska jag ta och ringa mäklaren och se om vi kan få komma på en andra visning.

Enligt min beräkning så borde jag ha turen på min sida nu så att vi får lägenheten ;)
Eller ja, man kan ju alltid hoppas..!

Love!


Kommentarer
Johanna

Ja det vore jättekul att träffas. Jobbar alla vardagar, så någon kväll då eller när vi har flyttat klart. :)

2010-11-23 @ 20:01:13
URL: http://jordi.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0