Så var dagen kommen...

Ja denna helg blev kanske inte riktigt som planerat. Först hade jag bjudit D på dejt på lördag, men den blev inställd. Sedan fick jag en blödning i ögat och blev tvungen att spendera lördagskvällen på akuten. På södagen kom D's syster och hämtade oss, bjöd på lunch och fika, sedan skjutsade hon oss till och från akuten tack! Var tvungen att åka till akuten igen för en ytterligare undersökning...

Så vad fick jag vet? Jag har en blödning i ögat (ha tydligen haft flera) dock håller glaskroppen tillbaka blodet och en operation är nödvändig. Akut remiss till Umeå. Gårdagskvällen var däremot mycket trevligare med en massa överraskningar till D. Det är ju så kul att få planera och bjuda dom man tycker om på liknande saker. En riktigt lyckad kväll måste jag säga!

Imorse ringde de från sjukhuset i Umeå och ville att jag tar första bussen upp imorgon - Panik! De ringde upp igen nån timme senare och sköt på det till på onsdag istället - Tack och lov! Ha varit på skolan idag och pratat med mina handledare och lagt upp hur mina fortsatta studier kommer att se ut. Denna vecka fick jag strikta order om att vila från båda mina handledare.

Förhoppningsvis blir det iaf inget studieuppehåll men å andra sidan räknar jag nu med att jag bara kommer hinna med en uppsats i tid och att den andra får jag skriva största delen av i sommar. Nu är jag äntligen hemma och ska krypa ner under täcket och vila en stund. Har även tagit ledigt från jobbet ikväll för att vila ögonen och ladda krafter (mest psykiskt) inför operationen på torsdag.

Haha nu ringde V och ville att jag och T ska gå på promenad med henne så så får det bli. Jag känner mig generös idag så bjuder på en bild ;)



Kommentarer
Anonym

fin blogg!

lust att vara med om att bli veckans blogg?

kolla in här: http://milifoto.blogg.se

2011-04-04 @ 15:58:53
Fia

Hoppas det går bra för dig med operation och allt Jessica! Kram

2011-04-04 @ 18:01:14
URL: http://airyfairy.blogg.se/
Johanna

Jättefin bild på er snyggingar. :)



Hoppas att allt kommer att gå bra för dig i Umeå. Du vet att jag tänker på dig och håller mina tummar.

Puss puss

2011-04-04 @ 19:08:58
URL: http://jordi.blogg.se/
Storasyster

Lillasyster, när du blev sjuk så grät jag mycket. Jag tyckte så synd om dig, liten och söt som du var. Önskade så många gånger att jag kunde trolla... Trolla bort allt som var jobbigt för dig. Nu gråter jag igen och önskar jag kan kunde trolla. Att jag bar på övernaturliga krafter.

Men jag är bara en vanlig storasyster som inte kan göra någonting annat än ge dig varmaste kramen och hoppas att operationen går riktigt bra.

Kram storasyster

Ps Du är fortfarande lika söt. Ds

2011-04-04 @ 21:00:29
Ida

Hoppas det går bra :)

2011-04-04 @ 22:44:05
URL: http://ipeterson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0