Fredag 9 december.


Tänk att det är dagar som denna man önskar att man inte har hund.. Det är snöblandatregn, 0 grader, storm, slask och klass 2 varning. Dessutom gick jag vilse i vinkeltået.. Kommer hem helt genomblöt och inser att promenaden har tagit 10 minuter längre än den brukar. Ja just nu önskar jag faktiskt att jag hade ett badkar att krypa ner i men icke.

Igår var jag på på julteater inkl. julbord med jobbet. Väldigt trevligt! Jag må vara en pensionär men jag tycker faktiskt om teater :) Så nu ha man fått tillbaka lite av julkänslan också. Idag ska jag ut till Birsta och handla lite presenter och julklappar. Så här sen ha jag aldrig varit med julklapparna, brukar alltid vara klar vid det här laget..

Måste även städa lite idag, vi får middagsgäster ikväll så det kan ju vara trevligt om det ser hyffsat ut här hemma då :) Imorgon blir det dubbla kalas. Först ska vi till Davids syster på dagen och sedan fyller min älskade mormor 70 år så då blir det fest på kvällen. Söndag blir en slappardag med julmys på kvällen, då ska vi till S & T och koka risgrynsgröt, göra knäck (massor av knäck) och spela bingolotto.

Ja med andra ord har vi fullt upp hela helgen. Men det tycker jag ju om! Tror inte att det blir någon tid över till att sätta upp granen så det får vi ta någon kväll till veckan istället helt enkelt. Åh vad jag längtar! Nej nu ska jag ta och kolla på ett avsnitt av årets julkalender innan det är dags att göra sig redo för Birsta :)


Trevlig helg!!

/J


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0