måndag 13 juni.

Idag har jag skrivit in mig på arbetsförmedlingen. Ska ner dit om någon timme och slutföra inskrivandet och förhoppningsvis få en tid för att träffa en handläggare. Känns lite konstigt att vara tillbaka i den världen. Det är ju ingenting jag riktigt ser fram emot. De har aldrig lyckats hjälpa mig till ett jobb tidigare. Men men man måste ju för att kunna stämpla upp. Fast å andra sidan, vad är det som säger att de inte kommer att gå bättre denna gång?

Har faktiskt hittat ett arbete som jag verkligen skulle kunna tänka mig att prova på. Har aldrig arbetat så tidigare men jag tror faktiskt att det skulle kunna passa mig. Tänkte söka det imorgon. Så ni kan väl hålla tummarna för mig? ;) Är inte orolig att jag inte kommer att hitta något, brukar alltid ha tur med jobb så det kommer nog inte att dröja länge. Men ärligt talat så börjar jag att bli lite rastlös av att gå hemma nu.

Borde kanske även sätta igång med mina c-uppsatser snart. Men känns inte som att jag ha motivationen än. Denna vecka ska jag dels på laserbehandling av höger öga och dels ska jag upp till Umeå för återbesök. Tror inte att det kommer att bli någon operation denna gång. Men man vet aldrig, de bad mig att packa en övernattningsväska på fall att det blir operation när jag ändå är där..

Nästa vecka ska jag få en sista spruta i vänster öga. Hoppas inte att det blir lika mycket blod som sist. Känns så ofräscht att gå runt med en massa blod i ögat :p Hur som så är det väl allt detta (jobb och ögon) som gör att jag aldrig kommer igång med skolarbetet. Bara det ordnar upp sig så kommer nog motivationen tillbaka skulle jag tro.

Nu är det även klart att vi ska flytta i sommar, känns sååå skönt! Vi vet inte riktigt när än men någon gång under augusti månad blir det iaf. Lägenheten vi ska flytta till måste renoveras lite så det skulle vara kanon om man kunde få det klart innan man flyttar in. Oj vad det regnar och åskar ute nu, kanske dags att stänga av datorn och göra sig klar för dagens ärenden. Har lite grann att hinna med så lika bra att göra det nu kanske.


Puss & Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0