Söndagsmys.


Helgen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Efter jobbet i fredags åkte jag hem för att ta en powernap (povernapkungen det är jag det), göra mig klar inför middagen med jobbet. Men när jag vaknar efter mina ljuvliga powernap inser jag ganska snabbt att jag har en blödning i vänster öga igen.. Jag brukar kunna ha små blödningar lite nu och då, men denna är större.. Jag ber D ta fram numret till sjukvårdsrådgivningen medans jag hoppar i duschen. En kvart senare ser jag lite suddigt så jag ringer. Efter en halvtimmes telefonsamtal med dem kommer vi fram till att jag ska komma in till akuten vid 11 på lördag. Sagt och gjort jag gör mig klar och åker och tillbringar kvällen med mina kollegor trots att jag nu inte ser ett dyft med ögat..

Om jag ska försöka förklara hur mycket jag ser så är det väl så att jag kan se gestallter framför mig men ser inte vem det är. Jag ser min egen hand, men jag kan inte se hur många fingrar jag håller upp. Vilken jäkla tur att man har ett "fungerande" öga annars hade man ju klassats som blind nu.. :p Hade iaf en toppen trevlig kväll på fredagen. Tack! Lördagen började vi med att tillbringa 2 timmar i väntrum på sjukhuset, sjukt tråkigt! Jag fick det positiva beskedet att det förmodligen inte har hänt något med näthinnan och att blödningen kommer att försvinna inom 3 veckor. Om det däremot blir svart i synfältet för mig blir det akutoperation..

Vidare på lördagen åkte vi till mina föräldrar, käkade lunch och drack kaffe. Sedan bar det av till S & T för glöggfika. Jätte mysigt! Kul när någom tar tag i och anordnar något sånt där :) Lördagskvällen tillbringades hos min syster och hennes familj där det bjöds på tacopaj, räkpaj, vin och en massa annat gott :) Tack för en supertrevlig kväll!
Idag däremot har det inte blivit mycket gjort. Har haft lite av en slappar söndag. Nu ska jag snart hoppa i duschen och sedan i min onepiece innan S & T kommer hit och myser med oss!!

Önskar er alla en kanonmysig söndagskväll!
/J


Kommentarer
Johanna

Försökte också ha glöggkväll för nåt år sedan men det var ju inga som ville ha glögg. :(

2011-11-20 @ 21:34:45
URL: http://jordi.blogg.se/
Johanna

Gjorde vi? Vad tråkiga vi är. Men det brukar bli så när vi inte kan ta med barnen... :P

2011-11-20 @ 21:43:38
URL: http://jordi.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0