2012-02-03


Ja så var det dags för en uppdatering igen då..
Var på sjukhuset i tisdags där de gjorde en undersökning av ögonen (främst höger).
De kom fram till att jag ska få sprutor intensivt i några månder,
för att de om mina ögon vill reagera på det.

Igår morse ringde jag till ögonmottagningen och berättade att jag blivit sämre i förkyldningen.
Dem tyckte ändå att jag skulle komma in och låta läkaren avgöra om jag skulle få en spruta.
Väl där blev jag hemskickad med antibiotikadroppar till båda ögonen.
De vill inte riskera en ögoninflamation då det kan göra att jag förlorar synen helt.

Gick även förbi apoteket för att se om de hade något mot mitt halsont/hosta.
Men de tyckte inte att jag skulle köpa något där utan att jag skulle kontakta vårdcentralen.
Sagt och gjort, var på vårdcentralen idag och tog några halsprover.
Blev hemskickad med beskedet att jag inte hade den typ av halsfluss som går att behandla.
"Det gör lika ont, men vi kan inte hjälpa dig".
Tackar!!

Så nu är jag hemma igen, knaprar tabletter och väntar på att bli frisk.
Så länge jag har värktabletter som verkar så känns det okej.
Men det är inte lika roligt att vakna av att svullnaden i halsen gör att man inte kan andas.
Snälla, snälla någon få slut på min förkyldning nu!

Dags att hjälpa mamma att hacka grönsaker.
Ikväll blir det tacos och till erfterrätt har jag gjort,
Salmiakpanacotta med hallonsås :)
Trevlig helg!


/Jessica




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0