Lördagens äventyr


Känner att jag måste dela med mig av min olycka och bjuda er på ett gott skratt.
Min bil har fått spader. Förardörren har gått i baklås eller nått.
Men det började redan i lördags..

Jag övertalade S att hon skulle följa med mig på äventyr.
Och nog bjöd dagen på äventyr alltid :)
Vi började med ett sjuuukt tråkigt besök på Erikshjälpen..
Därefter drog vi vidare på en loppis.
När vi skulle åka därifrån så gick det inte att låsa upp bilen.
Var ju cirka -30 grader ute så låset frös helt enkelt.

En snäll gammal man sjänkte oss en liten tändare i hopp om att det skulle fungera.
Då det inte hjälpte kom jag på att vi kunde prova bagagevägen.
S håller upp luckan och jag börjar klättra..
Då kommer nästa man och säger "jag har låsolja".
Jag klättrar ur (ni som känner mig vet att jag inte är speciellt
smidig så ni kan ju bara tänka er hur det såg ut).

Men tyvärr fungerade inte låsolja heller.
Så det blev att bege sig tillbaka till bagaget.
Fällde ner sätet, ålade mig in genom det lilla hålet och lyckades till slut få upp låset.
"Det här var ju mer spännande än loppis" säger plötsligt mannen och skrattar.
Haha tack tack, kul att man kan underhålla någon i alla fall.
Vi rullar vidare...

Blev några till stopp och på varje ställe fick vi genomgå samma procesedur.
S höll upp bakluckan medans smidiga Jessica fick klättra.
Men jag ångrar ingenting.

Det blev en dag fylld med både äventyr, skratt och en hel del fynd.
Bland annat införskaffade jag mig 2 köksstolar till nya lägenheten.
De ska dock kläs om så jag väntar med bilder tills jag gjort det.

Vart jag skulle komma är att det är något allvarligt fel på min bil.
Känns måttligt roligt att behöva klättra i och ur den via passagerarsidan.
Så om någon känner sig manad att fixa den åt mig så är ni mer är hjärtligt välkommen!


Puss & Kram
/Jessica




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0